Dental İmplant

Sağlıklı & Özgüvenli Gülüş
%100 Konfor

Nedir?

Çürük, diş eti hastalıkları, travma ve farklı nedenlerle kaybedilen dişlerin yerine telafi amaçlı yapay vida sistemlerinin çene kemiğine yerleştirilmesi ve sonrasında bu yapay vidalardan destek alınarak sabit veya hareketli protez tedavilerle işlemlerin sonlandırılması dental implant tedavileri bütünüdür.

Dental implantlar, doku uyumlu titanyum malzemesinden üretilmektedir ve kemik içerisine implant cerrahisi yöntemleri ile yerleştirilmektedir.

Dental implantların doku içerisine yerleştirilmesini takiben belirli bir sürenin iyileşme için geçmesi gerekmektedir. Bu süre sonunda yapılacak implant destekli protezler için ölçü ve laboratuvar safhasına geçilmektedir.

Ölçü ve laboratuvar safhalarından sonra hastaya özel olarak hazırlanan protetik yapılar, hastanın çiğneme, estetik ve fonasyon (konuşma) gibi fonksiyonlarını yerine getirmesine oldukça katkı sağlamaktadır.

Gerekli Şartlar

Dental implant uygulanabilmesi için değerlendirilmesi gereken şartlar lokal açıdan implant uygulanması gereken bölgenin yeterli kemik ve yumuşak doku hacmi ile hastanın genel sağlık durumunun implant cerrahisine elverişli olmasıdır.

Eğer mevcut ise; hastanın sistemik rahatsızlıklarının neler olduğu, hasta tarafından hekimine anamnez (anamnez, doktorun ve diğer sağlık çalışanlarının hastaya teşhis koymak ya da mevcut hastalığının durumunu belirlemek için sorular sorarak bilgi almasıdır) esnasında bildirmesi gerekmektedir.

Dental implant uygulamalarında gerekli olan diğer önemli şart ise implant uygulanması planlanan bölgenin yeterli kemik ve yumuşak dokusunun bulunmasıdır. Kemik hacminin yatay ve dikey yönlerde yeterli miktarlarda olması gerekmektedir.

Sık Sorulan Sorular

Yetersiz kemik hacimlerinde mevcut kemik hacmini arttırmak amacıyla birtakım ileri cerrahi işlemleri yapılmaktadır.  Bu işlemler için hastanın kendi dokusundan elde edilen (otojen) kemik partikülleri veya blokları kullanılabildiği gibi dışarıdan hayvan, insan veya sentetik kaynaklı kemik partikülleri ya da blokları kullanılabilmektedir. Bu biyomateryallerin kullanımı sonrası oluşan sağlıklı yeni kemik dokusuna dental implant uygulaması mümkün olmaktadır.

Bu amaçla kliniğimizde ileri cerrahi teknikleri sıklıkla yapılmaktadır.

Burada en önemli kriter tatbikî mevcut diş eksikliğidir. Tek diş eksikliğinde tekli implant uygulaması yeterli olabileceği gibi çoklu diş eksikliklerinde implant adedi biyomekanik esaslar dikkate alınarak tespit edilmektedir.

Yeterli ve doğru bir lokal anestezi uygulaması sonrasında dental implant cerrahileri ağrısız bir ortamda uygulanmaktadır. Hasta tarafından herhangi bir acı veya ağrı tecrübe edilmemektedir. Bunanla beraber işlem sonrasında oluşabilecek ağrılar hekiminiz tarafından reçete edilen ağrı kesiciler ile çok rahat kontrol altına alınabilmektedir.

İmmediyat implantasyon derhal implant uygulaması demektir. Yani diş çekimini takiben hemen çekilen diş yuvasına implantın yerleştirilmesi işlemidir. Bu işlemin avantajı tedavi süresinin kısalması olduğu gibi çekim kaynaklı olağan yumuşak ve sert doku kaybının minimalize edilmesidir.

İmmediyat yükleme derhal yükleme demektir. Yani implant uygulanmasını takiben, implant destekli protetik yapının hemen fonksiyona sokulması işlemidir.

Dental fiyat uygulamaları için hekim muayenesi sonrasında fiyat almak oldukça doğru bir yaklaşımdır.

person
mail
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
call
You need to agree with the terms to proceed